مک دونالد و ممنوعیت تردد

یکی از نتایج پاندمیک و قدرت گرفتن ویروس کووید نوزده، ممنوعیت تردد در کشورها از جمله ایران و ترکیه بود.
خب، برندهای فعال در ترکیه شروع به تبلیغات درباره این موضوع کردند و طبیعی است، البته که برند زنده نسبت به حوادث واکنش نشان می دهد. درست مثل ما که به شرایط واکنش نشان میدهیم و … بگذریم.
مک دونالد به آژانس تبلیغاتی TWBA/ISTANBUL سفارش داده و آنها هم یک روزه یک  #اینفوگرافی بامزه درست کرده و در فضای مجازی #وایرال کرده اند.
بسته به شرایط کاری مخاطب، سن و سال و عوامل دیگری که در اسلایدهای دوم و سوم هست، مخاطبان   #مک_دونالد به سمت سفارش دادن یا آمدن و خریدن هدایت می شوند.
امروز به یکی از دوستان می گفتم، در جایی که مدیر ارشد، معنای هویت، احترام به مشتری و ارتباطات را می فهمد؛ برای یک #کمپین و یک سناریو، هزینه به موقع و درست می کنند، شما هم نیمه شب کار طراحی می کنی، پای فیلمبرداریش هم می روی.
برعکس، در فضایی که از مدیر بازاریابی تا آژانس تبلیغاتی، همه در فکر فروش رسانه هستند و هیچ معیاری برای انتخاب ایده پرداز و #کپی_رایتر نیست، هر آدم فتوشاپ بلدی، طراح تبلیغات است؛ در آن صورت، کار  کردن حرفه ای، به یک شوخی زشت، بدل می شود.
در این شرایط است که برخی مشتریان با یک محصول سِقط شده در بغل و یا با یک وضعیت ناگوار در زمینه ارتباط با مشتریان، معمولا سروکله شان دم در اتاق ما پیدا می شود و توقع دارند برایشان معجزه کنی.
کاش، رابطه تولید و ارتباطات، جدی تر می بود.
کاش برنامه ریزی برای ارتباطات پیش از تولید شروع می شد.
و ای کاش تفکراتمان کمی دراز مدت بود و نامحدود.
آنوقت شاید، شاهد این همه ضرر و زیان های هنگفت در صنایع نبودیم و موفقیت، معنای دیگری به جز رانت و اختلاس می یافت.
کاش

برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر #فرزاد مقدم

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.