معرفی کتاب | بازی نامحدود

شاید برخی کتاب ها مدل علمی خاصی به ما یاد ندهند که منجر به پروژه شود، اما کمک می کند مفاهیمی که در ذهنمان به هم ریخته، مرتب شود و بعد ما را به تفکر وادار می کند که این خودش بسیار با ارزش است.

کتاب #بازی_نامحدود نوشته استاد #سایمون_سینک (چاپ #نشر_آموخته ( از آن دسته کتاب هاست.
ماحصل کلام:
برای یک سازمان (مثلا یک تیم فوتبال)، مسابقه فردا یا چند بازی پیش رو، همه چیز نیست. هدف، ماندن در تاریخ بازی ها و قهرمانی در لیگ است.
با چنین تفکری به کسب و کار، تفاوت برندها بیان می شود. برندهایی که هدف والا دارند (نه هدف معمولی مثل بهترین شدن )، مسلما فرهنگ سازمانی متفاوتی دارند و نوع رابطه شان هم با مشتریان بر مبنای اعتماد و اصیل تر است.
سینک، مثال جالبی از مدیران اپل می آورد که اهداف والایی چون پیشبرد تکنولوژی و آسان کردنش برای مردم را دارند. می گوید وقتی به یکی از مدیران اپل درباره محصول جدید مایکروسافت، “زون”، گفتم که از #آی_پاد شما خیلی بهتر است، پاسخ داد:
“صد در صد همینطوره”.
چیزی که او می دید و من نمی دیدم، این بود که پیروزی در یک ماراتن تنها با یک محصول انجام نمی شود.
چیزی که سینک در کل کتاب می گوید، این است که در زندگی یا هدف محدودی داری (مثل پولدار شدن)، یا هدف نامحدود بزرگتری بیرون از خود، برای دیگران و البته خودت داری.
اقتصاد فریدمنی با هدف سود بیشتر، منجر به نابودی زمین و ده ها فاجعه دیگر شد، چون شرکتها هدفی جز چاپیدن بیشتر مردم و سیاره زمین نداشتند. (به نظر من، کرونا نوعی پاسخ به این هدفگذاری احمقانه بود، چاپیدن برای چاپیدن).
حال، وقت بازی نامحدود رسیده، این که به تاثیرات زنجیره وار تصمیماتمان فکر کنیم. به قول سینک
روی سنگ قبر هیچ کس، حساب بانکیش را نمی نویسند. این آثار تصمیمات شماست که مشخص می کند، امروز با چه کسانی همنشین هستید و کجا زندگی می کنید.
از صبح که بیدار می شوید با ده ها گرگ و شغال سر و کله می زنید یا در یک محیط سالم و در حال #یادگیری کار می کنید؟
امروزه #اعتماد ، بزرگترین ثروت موجود در جهان است و برندسازی به جای بالابردن حساب بانکی، حساب اعتماد برندها را بزرگ می کند.
مطمئن باشید اگر مورد اعتماد واقع شوید، هیچوقت محتاج پول و این جور چیزها نمی مانید.
توصیه می کنم، مدیران محترم این کتاب را حتما بخوانند.

برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر #فرزاد مقدم

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.