معرفی کتاب | آیین رهبری

کتاب خوب
#آئین_رهبری
نوشته #رابین_شارما
ترجمه #احمد_عیسی_خانی
چند سالی است معتقد شده ام که باید مفاهیم پیچیده را در قالب داستان و به زبان ساده گفت تا جمع بیشتری از آن در زندگی خود استفاده کنند. کتاب حاضر، از جمله این کتابهاست.

کتاب، مفهومی را به نام «رهبری بدون عنوان» مطرح می کند و اینکه برای رهبر بودن در زندگی شخصی و یا در محل کار، لازم نیست کسی شما را به کارهای اصلی منصوب کند.
سال ها پیش، در جایی کارآموزی می کردم که روال همین بود، یعنی حضور انسانهایی که منتظر دستور نباشند و اگر کاری در حیطه کاریشان مانده، خودشان انجامش دهند.
امروز هم در دفتر ما، همه چیز بر همین منوال است. آدم هایی که از زیر کار در می روند، حواس پرتند، مسئولیت قبول نمی کنند، به مرور زمان، خودشان از آمدن پشیمان می شوند و در عوض عده ای رهبر واقعی برجای می مانند که کسی کنترلشان نمی کند.
خصوصیت رهبر، این است که همیشه ایده جدید برای بهتر شدن کارش دارد.
یکی از راه های فرار از تحول، پاسخ هر تلنگری را با ایراد گرفتن از مربی، دادن است.
کتاب رهبری بدون عنوان، حکایت آدم هایی است که عاشق ایجاد تحول هستند، مگر نه اینکه در طول تاریخ، آنهایی مانده اند که عامل تحول و تکامل شده اند.
خوبی کتاب، این است که راهکارهای عملی پیشنهاد می کند و تکنیک هایی را برای این تحول، پیشنهاد می کند که تعدادشان کم نیست و یکدیگر را در طول مسیر کامل می کنند. برای مثال، پیشنهاداتی برای ایجاد نوآوری روزانه و مستمر دارد. این که در نحوه انجام کار، نسبت به دیروز تحولی حتی کوچک ایجاد کنیم.
و اخلاقیات
در دورانی به سر می بریم که مردم دیگر گول متظاهران و متشرعان را نمی خورند و رعایت وجدان انسانی در انجام کارها ضروری است. آگاهی جمعی در میان مردم در حال افزایش است. یا باید در راستای آن قرار بگیری و یا ناخواسته در مقابلش خواهی ایستاد.
ترجمه دکتر عیسی خانی عالی و روان است و فقط کاش، نام کتاب همان «رهبری بدون عنوان» می ماند که اشاره به قدرت #رهبری در مقابل مدیرانی که منتظر انتصاب و دستور هستند، دارد.
در کل کتاب بسیار خوشخوانی است و در مدت کوتاه می توان با لذت آن را خواند.
دوستانی دائما از من می پرسند شما روزی چند ساعت کتاب میخوانید؟
یک ساعت اما هر روز، در واقع، فشار کاری اجازه بیشتر شدنش را نمی دهد. البته روزی یکساعت هم می نویسم. باقی اوقاتم در جلسات مختلف ذبح می شود.
کافی است صبح ها یکساعت زودتر بیدار شویم.

پس از مرگ، وقت برای خوابیدن بسیار است – فرانکلین (برگرفته از متن کتاب)

برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر #فرزاد مقدم

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.