آیا پرسنال برند ها به لوگو نیاز دارند؟

این روزها متوجه شدم یک نفر باید دائما مفاهیم پایه ی #برندینگ رو شرح بده.
از بس که پرسشهای وارده به این صفحه، پرسشنامه های پایان نامه ها، رساله ها و غیره که برام فرستاده می شه. در تعاریف پایه مشکل دارند.
برگردیم به شرح مبانی.
آیا #پرسنال_برند نیاز به لوگو دارد؟
پاسخ :
اول، چیستی #برند_شخصی را مرور کنیم.
یک انسان که هویت برندش طراحی شده و قرار است مراحل #خلق_ارزش_ویژه را طی کند، پس اول باید میزان آگاهی از خود را در مخاطب هدف بالا ببرد.
اگر محصول ارائه شده، برخاسته از خود شخص باشد (مانند معلمی که محصولش تدریسش است. به زبان علمی تر، محصول، خدمت است و خدمت از خدمت دهنده جدا نیست)،
عناصر بصری #هویت_برند ، همان ویژگی های ظاهری خود فرد است
چهره اش ، لحن حرف زدنش ، رفتارش و غیره.
یعنی تا اینجا
برندشخصی به لوگو نیاز ندارد.
اما اگر برند شخصی، محصول دیگری به غیر از گفتار و رفتار خودش دارد، یعنی ففط خدمت نیست، (مثلا فیلم تولید میکند، نقاشی میکشد و غیره)
وجود لوگو (ترجیحا لوگو تایپ) کمک به شناسایی و معرفی برند می کند.
بنابراین اگر مثل من، یک لاقبا هستید
و محصولتان به خودتان گره خورده، لوگو لازم نیست.
همچنین، استفاده از کالر مود یا پلت رنگی، بسته به نوع پست های شما در اینستاگرام دارد، یعنی فقط در صورتیکه پست های گاید شده با عناصر مشخص دارید از رنگهای مشخص درون تصاویر استفاده کنید.

چهره فرد، لحن نوشتار و حتی نام ساده شما می تواند برایتان برندسازی کند. به شرط آنکه پیش از حرکت، هویت شما به درستی طراحی شده باشد. به زبان ساده، شما هویتت رو درست طراحی کن، عناصر بصری هم نداشته باشی، برند، کار خودش رو می کنه و برعکس.
(از اینجا به بعد را با صدای بلند، مثل دیکته گفتن بخوانید)، اگر لوگو داشته باشیم ولی هویت استراتژیک نداشته باشیم، آن لوگو، تنها به درد پز دادن به پسرخاله مان می خورد.
نقطه سر خط.
فرزاد مقدم

برگرفته از صفحه اینستاگرام دکتر #فرزاد مقدم

ممکن است به مطالب زیر علاقمند باشید:
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.